JentenavnTrude

Betydning: Styrke

Forklaring: Jentenavnet er en kortform av norrøne navn som ender på "trúdr", som betyr "styrke".

Navnedag: 17. mars

( Jeg har faktisk navnedag på min Bursdag)


Stjernetegn : Fiskene

torsdag 25. mars 2010

Ingen kjenner dagen, før solen har gått ned.


Ingen kjenner dagen, før solen har gått ned. Ta vare på de du bryr deg om. Du vet aldri hva som kan skje neste øyeblikk.

Ta vare på dem du bryr deg om. Glem bagateller som faktisk egentlig ikke betyr noe, småting som lager unødvendig oppstyr. Desverre skal det ofte mye til for at vi mennesker innser dette. Som hvis noen vi bryr oss om, uten forvarsel skulle forsvinne, og ikke er der lenger, det er da ting settes i perspektiv, og vi skjønner at vi må ta vare på hverandre så lenge vi har hverandre.
Du vet jo heller ikke om de du har deg kjær plutselig forsvinner, i noen tilfeller, desverre for godt.
Så la oss sette pris på den dyrebare tiden vi har sammen med hverandre og bruk den så godt som mulig.
La oss huske dette selv i en *hektisk* hverdag...

3 kommentarer:

  1. Hei Trude . Lenge siden sist. Dette er virkelig tankevekkende ord. vi har vel alle mistet noen som vi gjerne skulle fått sagt noen gode ord til, men forseint.Derfor er det viktig å vise hverandre at vi bryr oss...all trenger gode ord,en klem og et klapp på skuldra av og til.. Vi har vel lært disse årene hva som betyr noe for oss Trude...ikke gods og gull, men gode ord og en skulder å gråte på av og til...kjempeglad i deg...
    Kirsti

    SvarSlett
  2. Ja søte trude... dette må være dagens tanke vekker :) :) Selv om jeg stadig er bevist på at det er viktig å vise andre at jeg bryr meg. Og før jeg går ut av en dør,sier jeg glad i deg.. Om det er min mor,min mann,mine barn,mine kjære venninner så blir det sagt :) :)
    Det og være bevist i en hektisk hverdag,er heller det en må bli flink til. Den telefonen en skulle ha tatt,men utsetter,eller det besøket du ofte tenker på...men som blir med tanken.Det brevet som skulle ha vært postlagt og skrevet...ja har et jeg skulle ha skrevet til deg for eks. som bare har blitt med tanken i denne hektiske hverdagen :( Det er vel det en må bli flinkere til ;)
    Ønsker deg en god påske
    Mange klemmer fra meg til deg :) :)
    Ps liker engler i snøen sangen din,måtte smile da den ble spilt :) :)

    SvarSlett
  3. Ååååååå..sååå rørt jeg blir ;) <3
    Tusen tusen takk for koselig tilbakemelding og hilsen Renate og Kirsti.
    klem til dere fra meg ;)

    SvarSlett