JentenavnTrude

Betydning: Styrke

Forklaring: Jentenavnet er en kortform av norrøne navn som ender på "trúdr", som betyr "styrke".

Navnedag: 17. mars

( Jeg har faktisk navnedag på min Bursdag)


Stjernetegn : Fiskene

torsdag 28. januar 2010

Vinterdikt


Solen skinner på hvite landskap.
Kropp og sjel føler liv og lyst!
Lyst til å gå ut, strekke seg mot solen som varmer
Trekke inn den friske rene luften
Kjenne hvordan klærne varmer, selv om kulden biter i røde kinn.
Kong vinter, det er så mye du har å by på!

Stemning

En vinterdag så mørk og kald
med snø som daler tett.
Den pakker skogen varsomt inn
så vakkert rett og slett.

Et vinterbilde helt unikt
så stemningsfullt og flott.
Med greiner bøyd av snøens vekt
vi skjønnheten har fått.
Skogen ved Langvatnet

-------------------------------------

Den renhet og den stemning som
et vinterbilde gir.
En følelse av eventyr
den i mitt hjerte blir.
------------------------------------------------------------------
Snøkrystaller
Faller ned
Faller ned
Ned på bakken
Ned i nakken
Overalt
Snø
Snø er kaldt
Veldig kaldt
Kaldt og vått
Ingen stopp
Snømenn
Aking
Overalt
Mørket kommer
Lyset svant
Hvitt som glitrer
Snø som knitrer
Det er vakkert
Hva er vakkert?
Alt er vakkert.
Det er vinter
Farstadsanden

4 kommentarer:

  1. Har egentlig ikke ord,nydelige bilder og tekst.Kjempeflink.Vi må ta en tur sammen en dag....Kirsti

    SvarSlett
  2. Fortsett å ta bilder,bruk dine kreative evner,du har skikkelig Pippi Power.Du kan noe,bruk det og vis det til verden der ute.Her kan vi lære av hverandre og gi hverandre troen på oss selv.Gjør som Pippi sier: Det har jeg ikke prøvd før,så det skal jeg klare.

    SvarSlett
  3. Så søt du e Kirsti..all skryten fra deg gjør meg rørt ;)

    har ofte lurt på ka i ska gjør med alle bildan mine....no har iallefall en plass i kan bruke dem ;)

    ja dette har vi ikke prøvd før....
    så d skal vi klare ;) hi hi

    SvarSlett
  4. Supre bilder og dikt dette :)
    Jeg skriver også dikt, ga ut en bok i 2008, og jeg elsker å ta bilder.
    Kanskje vi ses på Facebook, om du er der? :)

    Irene Anderssen @

    SvarSlett